کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9326 | مشاهده و دانلود: 750168900 | آخرین بروزرسانی: 1403/05/04 | اعضاء: 317892 | نظرات: 37947
www.esetupdate.ir
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
🖤ایام شهادت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش تسلیت باد🖤

🔰جایگزین مناسب Kaspersky خرید لایسنس نود 32

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورت از کارافتادن جایگزین می شود.

آپدیت نود 32

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

سفر به گذشته با کشف دورترین و قدیمی‌ترین ابرنواختر جهان

9-496.jpgستاره‌شناسان موفق به کشف دورترین و پیرترین ابرنواختر شناخته شده تاکنون شده‌اند که می‌تواند مانند یک ماشین زمان به محققان در مشاهده یک ماه کامل از دوران پیش از تاریخ به طور بلادرنگ کمک کند.

به گزارش سافت‌گذر به نقل از ایسنا، محققان آزمایشگاه ملی لاورنس برکلی دپارتمان انرژی آمریکا توانسته‌اند یک ابرنواختر 10 میلیارد ساله را شناسایی کنند که به شکل استثنائی برای دستگاههای علمی واضح است.

به ادعای این دانشمندان، ابرنواختر «مینگوس» دورترین و قدیمی‌ترین نمونه بررسی شده بوده و به آنها در بررسی یک ماه کامل از گذشته باستانی از جهان کمک کرده است.

به گفته ستاره‌شناسان این ابرنواختر در تاریخ 9 اوت در درخشانترین حالت خود قرار گرفته و پس از آن شروع به افول می‌کند.

همچنین این محققان اظهار کرده‌اند که این کشف می‌تواند به آنها در پاسخگویی به سوالات در مورد انبساط جهان و طبیعت ماده تاریک کمک کند.

ابرنواختر نوع A1 با نام رسمی SN SCP-0401 با تغییر به سرخ 1.71 در نشست انجمن نجوم آمریکا در کالیفرنیا ارائه شده است.

SN SCP-0401 برای طیف دقیق و اندازه‌گیری دقیق رنگی آن بسیار منحصربه فرد است که برای ابرنواختری با این فاصله دور بسیار بی‌سابقه است.

این ابرنواختر ابتدا به طور اتفاقی در سال 2004 توسط هابل شناسایی شد. با این حال در آن زمان اطلاعات به قدر کافی برای درک دانشمندان از آنچه کشف کرده بودند، وجود نداشت.

اطلاعات دقیقتر در مورد این ابرنواختر که نام خود را از چارلز مینگوس، موسیقیدان آمریکایی گرفته، پس از نصب دوربین میدان گسترده سه هابل بدست آمد. اطلاعات جدیدتر نشان داد که SN SCP-0401 یک ابرنواختر نوع A1 است که شرایط آن به شیوه منظمی تکرار شده و نشانه‌های خوبی برای اندازه‌گیری مسافتهای کیهانی محسوب می‌شوند.

اکثر ابرنواخترها زمانی آغاز می‌شوند که هسته آنها متلاشی می‌شود اما نوع A1 در ساده‌ترین مدل به شکل یک ستاره کوتوله سفید آغاز شده که جرم خود را از یک ستاره همجوار بدست آورده است. هنگامی که به جرم بحرانی می‌رسد، در یک انفجار عظیم حرارت‌هسته‌ای فوران می‌کند.

این پژوهش در مجله Astrophysical منتشر شده است.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 12950 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: isna.ir تاریخ خبر: 1391/10/24 تعداد مشاهده: 1574
سافت گذر